Здравейте колеги,знам че има много такива теми,но при мен въпроса е малко по специфичен.Значи имам колата от 3 години (Алфа 145 1.4тс) първите 2 години нямах проблем от 1 година насам капака на клапаните си прави гавра с мен.Значи проблема е следния,протече гарнитурата и започна да пълни 4-ти цилиндър с масло.Добре,взех нова гарнитура,някаква измислена. Като махах капака за да я сложа,видях че едното ухо на капака е счуепено,незнайно как,при положение че не беше пипано там от 2 години,няма значение взех нов капак сложих гарнитурата течеше като лейка.Прочетох малко във форума и разбрах,че без силикон и хубава гарнитура не става.Взех нова гарнитура похвалиха ми я в магазина "Рикамби" мисля че беше.Реших пак да пробвам без силикон,този път не течеше толкова много,но пак за 1000 км имаше към 1 см масло в 2-те свещи пак на 4-ти цилиндър.Взех течна гарнитура не си спомням марка похвалиха ми я в магазина,беше в една малка тубичка свалих капака,намазах обилно от двете страни,преди това огледах да не би да има шупла някъде,но с просто око всичко изглеждаше добре.Събрах колата и след 1000 км пак имаше към 1см масло на същото място.Четох отново във форума един колега беше казал за гумени шайби под средните болтове,сложих,същата работа.Та вече се съмнявам да е от гарнитури,силикони и такива работи,възможно ли е да има високи подкартерни газове и за това да избива,защото се сетих преди на Лада в един от маркучите на отдушника имаше серпентина, която филтрираше газовете и като се запуши избиваше масло от където поиска,тук има ли нещо таков,ако може да ме насочите малко ще бъда много благодарен.Мерси предварително!
Известие
Collapse
No announcement yet.
Капак на клапаните
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от marto92 Покажи съобщениеЗдравейте колеги,знам че има много такива теми,но при мен въпроса е малко по специфичен.Значи имам колата от 3 години (Алфа 145 1.4тс) първите 2 години нямах проблем от 1 година насам капака на клапаните си прави гавра с мен.Значи проблема е следния,протече гарнитурата и започна да пълни 4-ти цилиндър с масло.Добре,взех нова гарнитура,някаква измислена. Като махах капака за да я сложа,видях че едното ухо на капака е счуепено,незнайно как,при положение че не беше пипано там от 2 години,няма значение взех нов капак сложих гарнитурата течеше като лейка.Прочетох малко във форума и разбрах,че без силикон и хубава гарнитура не става.Взех нова гарнитура похвалиха ми я в магазина "Рикамби" мисля че беше.Реших пак да пробвам без силикон,този път не течеше толкова много,но пак за 1000 км имаше към 1 см масло в 2-те свещи пак на 4-ти цилиндър.Взех течна гарнитура не си спомням марка похвалиха ми я в магазина,беше в една малка тубичка свалих капака,намазах обилно от двете страни,преди това огледах да не би да има шупла някъде,но с просто око всичко изглеждаше добре.Събрах колата и след 1000 км пак имаше към 1см масло на същото място.Четох отново във форума един колега беше казал за гумени шайби под средните болтове,сложих,същата работа.Та вече се съмнявам да е от гарнитури,силикони и такива работи,възможно ли е да има високи подкартерни газове и за това да избива,защото се сетих преди на Лада в един от маркучите на отдушника имаше серпентина, която филтрираше газовете и като се запуши избиваше масло от където поиска,тук има ли нещо таков,ако може да ме насочите малко ще бъда много благодарен.Мерси предварително!Гарнитура ню, силиконец и здрав капак = сухо
Fiat Punto 1.4GT 1996
Hyundai Tucson 2.0 2007
Renault Clio 1.5 2019
-
Не искам да те отчайвам, но вероятно няма да се оправи този проблем и като я смениш. Дори да спре да тече ще е за кратко.
Преди няколко месеца смених моята с хубава и скъпа гарнитура, сложихме и силикон, почистихме и всичко беше хубаво за няколко месеца докато пак почна да тече.
От опит споделям, че един път протече ли няма спасение(поне не съм открил още). На предишната ми кола(фиат пунто) съм сменил поне 5 гарнитури! Скъпи, евтини, от не знам какъв си материал, със силикон, без силикон и резултатът е един и същ. В добрия случай кара 5-6 месеца. С алфата се получава същото. Не знам дали е от менте части, но е много дразнещ проблем!Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic JTDm 150hp '09
ex Alfa Romeo 147 JTDm 120hp '05
ex Alfa Romeo 145 TS 103hp '97
Comment
-
Лепене със корав силикон Виктор Рейнц - черен, преди това обезмасляване и всичко трябва да е ок.И гарнитурата и капака са измислени супер тъпо, само тъп италианец може да направи такава простотия.
Проблемът според мен идва от това, че от температурата след няколко години всички капаци са криви
Не е задължително да се сменя гарнитурата лепенето е по-важно, аз като ми се видят запазени(и като не са на магазина по 5лв) ги мия с каша за ръце после направо скърцат
sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
В допълнение на горното, внимавайте как и с колко усилие влагате при затварянето на капака. Много лесно се пукат и чупят.
Comment
-
Болтовете на капака са с ограничител т.е. обират само до едно положение, при повече упоритост може единствено да извадиш резбите.Затова най-добре с динамометричния на 10Nm ако не си сигурен в преценката си, а при гарнитури при които няма такива ограничители просто задължително играе динамометричния за равно притискане навсякъде.
sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Първоначално публикувано от code Покажи съобщениеЛепене със корав силикон Виктор Рейнц - черен, преди това обезмасляване и всичко трябва да е ок.И гарнитурата и капака са измислени супер тъпо, само тъп италианец може да направи такава простотия.
Проблемът според мен идва от това, че от температурата след няколко години всички капаци са криви
Не е задължително да се сменя гарнитурата лепенето е по-важно, аз като ми се видят запазени(и като не са на магазина по 5лв) ги мия с каша за ръце после направо скърцат
Алфа Ромео 145 1.4ТС
Comment
-
Първоначално публикувано от marto92 Покажи съобщениеДа точно със същия силикон го мазах,то даже се води течна гарнитура,минах и с обезмаслител,сложих доста силикон и бях сигурен,че този път приключваме и като видях,че пак тече ми стана лошо.Незнам само дали не направих грешката,че ползвах пак гарнитурата която бях взел втория път,но дадох доста пари за нея като махнах капака си беше хубава (все пак е на няма и 1000км)и реших,че няма смисъл от нова,може би това ми беше грешката,макар че с толкова много силикон незнам какъв му е проблема.Накрая ще си я чиста на 1000 км и това е!
Явно бъркаш някъде!!! Дали поставяне или прочие...Alfa Romeo 147 05" 1,9 JTDm Distinctive
ех.. Малкото КуВе
sigpic
Comment
-
Спокойно колега и при мен го има същия проблем 3 гарнитури със без силикон нищо пак си фърля масло вътре сега даже е протекла ама асал като лейка от картера който е чупен 4-ри пъти и някъде около ангренажа че ми олива целия стартер и си прави локвички и догодина трвърдо съм решен да я сменям и повече за италянки не искам и да чуя а на тази какво съм и на мислил
Comment
-
Пробвай като я залепиш само да я обереш и след 20минути като постегне лепилото да я дозатегнеш, това помага понякога.sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Първоначално публикувано от Васил Петров Покажи съобщениеМетален или пластмасов капак си?
Явно бъркаш някъде!!! Дали поставяне или прочие...
Първоначално публикувано от code Покажи съобщениеПробвай като я залепиш само да я обереш и след 20минути като постегне лепилото да я дозатегнеш, това помага понякога.Алфа Ромео 145 1.4ТС
Comment
-
Проблемното място на ТС е лявата част, към ангренажния ремък. Там капака контактува с главата по дъга и в ъглите почти винаги сълзи... Сълзи и при мен, и аз съм с трета гарнитура. Бърша си по малко на около 1000 км пробег, но това е сълзене, не се отразява на нивото на маслото. Та именно на тази дъга трябва да се обърне внимание, обикновено опитните монтьори слагат силикона там в ъглите. И да не се претягат болтовете - за М6 се дават 8Нм (по някои источници 10Нм). Ама аз вече предпочитам друг да го прави...
sigpic
Alfa Romeo 146 1.4 T.Spark Lusso (AR 33503) ZAR93000002178535
Comment
Comment